We wtorkowym meczu 4. kolejki fazy grupowej Ligi Mistrzów Juventus pokonał Zenit Sankt-Petersburg 4:2. Głównym autorem tego zwycięstwa był Paulo Dybala, który zdobył dwie bramki i miał jedną asystę. Bianconeri mogą się pochwalić kompletem punktów i pozycją lidera grupy H.
Juventus źle wszedł w rozgrywki ligowe. Pod wodzą nowego-starego trenera, Massimiliano Allegriego, wszyscy oczekiwali ponownego włączenia się do walki o Scudetto i w konsekwencji odzyskania tytułu. Rzeczywistość okazała się jednak brutalna dla kibiców klubu ze stolicy Piemontu. Po jedenastu kolejkach Stara Dama zajmuje odległe dziewiąte miejsce w tabeli i ma aż 16 punktów straty do liderów: Napoli oraz Milanu. Inaczej wygląda to w europejskich pucharach, w których podopiecznym trenera Allegriego udało się wygrać nawet z klubowym mistrzem Europy, Chelsea. Na rozkładzie Bianconerich znalazło się też Malmoe (3:0) oraz dwukrotnie Zenit (1:0 i 4:2). W tym ostatnim meczu Dybala strzelił dwa gole, a pierwszy z nich pozwolił mu wyprzedzić legendarnego Michela Platiniego w klasyfikacji najlepszych strzelców w historii Juventusu. Argentyńczyk zadedykował tę bramkę właśnie Platiniemu, naśladując słynną cieszynkę Francuza. – Dla mnie jest idolem, od dawna chciałem go uhonorować. Planowałem zrobić to w meczu z Interem, kiedy wyrównałem jego rezultat, ale nie pozwoliła mi na to sytuacja – powiedział Paulo Dybala. Do wejścia do klubowej dziesiątki najlepszych strzelców brakuje mu już tylko siedmiu trafień.
Niewiele brakowało, żeby Juventus wcale nie wystąpił w tych elitarnych rozgrywkach. W poprzednim sezonie na ostatniej prostej nieoczekiwanie potknęło się Napoli (1:1 z Hellasem) i musiało zadowolić się udziałem w Lidze Europy. Tymczasem Juve dzięki wygranej z Zenitem Sankt Petersburg Bianconeri zapewniło sobie awans do fazy pucharowej Ligi Mistrzów. – Potrzebowaliśmy takiego wieczoru. (...) Zagraliśmy świetną drugą połowę, strzeliliśmy dużo goli. To jest właściwa droga – dodał Argentyńczyk.
Forma Bianconerich jest zależna między innymi od indywidualnej dyspozycji Paulo Dybali. Argentyńczyk w tym sezonie w dziesięciu meczach strzelił sześć goli oraz miał cztery asysty. Brał udział przy bramce w siedmiu z dziesięciu występów w kampanii 2021/22. "La Joya" zajmuje wysokie pozycje w statystykach udanych dryblingów oraz stworzonych szans. Dybala ma najwyższą średnią ocen w tym sezonie Serie A na portalu whoscored.com wśród piłkarzy, którzy wystąpili w przynajmniej połowie rozegranych spotkań (7.59). – Juventus z Dybalą jest zupełnie inną drużyną, niż bez niego. Dodał kreatywności w ich ataku – komplementował swojego przeciwnika obrońca, Dmitrij Czistiakow.
Nieobecność Dybali była widoczna przede wszystkim w poprzednim sezonie, kiedy kontuzja uda zaburzyła mu przygotowania do rozgrywek, a następnie uraz kolana wykluczył z gry na niemal trzy miesiące. Przełożyło się to na wyniki Juventusu, który uplasował się na czwartej pozycji w Serie A, najniższej od dziesięciu lat. Dybala nie potrafił wejść w rytm meczowy, ale gdy już mu się to udaje, jak na początku tego sezonu, wychodzi mu praktycznie wszystko. Tak też było w sezonie 2019/20, ostatniej mistrzowskiej kampanii Juventusu. Wówczas mimo obecności w drużynie Cristiano Ronaldo to Argentyńczyk został wybrany MVP sezonu.
Juventus przeżywa najgorszy okres od wielu lat. Jeśli ktoś ma go wyprowadzić z kryzysu to albo Paulo Dybala, albo Federico Chiesa. Choć nawet tacy piłkarze potrzebują większego wsparcia od reszty zespołu.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.